SKOLEKONSULENTER.DK

Klasseledelse, hjernepauser og teamsamarbejde

Søs Rask Andresen og Nanna Paarup skaber i deres nærværende og inspirerende oplæg bro mellem forskning, teori og praksis. De udgiver serien ”Værktøjer til klasseledelse” ved Dansk Psykologisk forlag og har siden 2007 holdt foredrag, kurser og workshops for pædagoger, lærere og ledelse i daginstitutioner og skoler over hele landet.

Søs og Nanna har stiftet www.skolekonsulenter.dk og er eksperter i teamsamarbjede, klasseledelse og god undervisning. De arbejder eksemplarisk og praksisnært. Med Søs og Nanna ved roret får du konkrete værktøjer, der kan implementeres direkte i din egen praksis. Alle deltagere involveres aktivt, og der er tid til refleksion og brobygning til hverdagen.

Søs Rask Andresen er lærer, proceskonsulent og forfatter. Søs har 19 års erfaring som lærer i folkeskolen og 10 år i ungdomsskolen. Søs har siden 2006 arbejdet med kognitiv, systemisk og psykodynamisk coaching som selvstændig konsulent og coach.

Nanna Paarup er master i positiv psykologi, cand.merc., forfatter og proceskonsulent. Nanna har arbejdet med udvikling i uddannelsessektoren i mere end 20 år og har udgivet 15 bøger.

Begge er medstiftere af skolekonsulenter.dk, hvor de arbejder for, at trivsel og læring går hånd i hånd med afsæt i gruppe-, klasse- og læringsledelse, teamsamarbjede, forandringsprocesser, positiv psykologi og coaching. De er begge optaget af at skabe optimale læringsmiljøer og trivsel for børn, elever og studerende.

Søs og Nanna har undervist mere end 10.000 lærere, ledere og pædagoger og har arbejdet sammen med mere end 500 skoler og uddannelsesinstitutioner. De har siden 2013 udgivet 7 bøger sammen:

• Klasseledelse i praksis (2013)
  • Storytelling i undervisningen  (2014)
  • Hjernepauser. Aktiviteter, der booster læring (2015)
  • Samarbejdsøvelser. Trivsel og sociale kompetencer (2015)
  • Teamsamarbejde. Professionelle læringsfællesskaber og bedre møder (2016)
  • Flere Hjernepauser. Aktiviteter, der booster læring ll (2019)
  • Brain boost. Grib energien på mødet (2020)

KLASSELEDELSE I PRAKSIS

Få mere viden om og konkrete værktøjer til klasseledelse, så elevernes trivsel og læringsudbytte øges i dine timer.

• Viden om hvad, der gør det gode læringsmiljø
  • Inspiration og værktøjer til god undervisning
  • Brobygning til praksis

HJERNEPAUSER - AKTIVITETER, DER BOOSTER LÆRING

Workshop med fokus på hjernen og de pauser, der gør en forskel for læring.

• Viden om sammenhæng mellem læring og hjernepauser
  • Inspiration og afprøvning af hjernepauser i praksis
  • Have det sjovt

SAMARBEJDSØVELSER - ELEVERNES TRIVSEL OG SOCIALE KOMPETENCER

Sådan styrkes og udvikles elevernes personlige og sociale kompetencer!

• Viden om effekten af eksperimentel læring
  • Afprøvning af samarbejdsøvelser

HISTORIER, SÅDAN FÅR DU KROGEN I ELEVERNE

Find styrken i historien, så den øger motivation og engagement.

• En vifte af historier, som afsæt for refleksion, dialog, fælles sprog eller styrkearbejde
  • Veje til at bruge historierne aktivt

TEAMSAMARBEJDE

Udvikling af jeres professionelle læringsfællesskab og bedre møder.

• Mål og retning
  • Teamets faser