MULTI MATH

Matematikundervisning for tosprogede og elever med sproglige udfordringer

Send en uforpligtende forespørgsel

Vi svarer inden for 24 timer
Tosprogede elever med sproglige udfordringer har ofte begrænsede muligheder for at få fuldt udbytte af matematikundervisningen, for som Olav Lunde siger: Matematikundervisning starter med sprog, fortsætter med sprog, udføres med sprog, formidles til andre via sprog og evalueres med sprog.

Netop dette var motivationen til at starte virksomheden Multi Math I/S, som ud fra en vision om at give børn i hele verden - også tosprogede og børn med sproglige udfordringer - mulighed for- og lyst til, at udvikle matematiske færdigheder og kompetencer. Herudover ønsker vi at inspirere matematiklærere. 

Multi Math I/S står bag Multi Math, som er et matematikspilkoncept uden tekst, der giver mulighed for at inkludere og udvikle matematiske færdigheder og kompetencer hos alle elever. 

Bag Multi Math I/S står Karoline Lind, Line Andersen og Maja Nees, som er 4.års-lærerstuderende. De er specialiserede i elever med matematikvanskeligheder, har erfaring fra folke- og efterskoler og har en passion for matematikundervisning for tosprogede og elever med sproglige udfordringer. 

Workshop kan tilpasses efter deltagernes behov og ønsker
 

Foredrag

Send forespørgsel

KURSUSBESKRIVELSE: MATEMATIKUNDERVISNING FOR TOSPROGEDE OG ORDBLINDE

Underviser I tosprogede og ordblinde elever i matematik? Mangler I inspiration? Har I brug for sparring? 

Workshoppen kan indeholde:

  • Et fagligt oplæg om matematikundervisning for tosprogede og ordblinde elever
  • Inspiration og undervisningsidéer til matematiktimerne
  • Mulighed for at sparre med kollegaer om faglige, kulturelle og sociale udfordringer